Informasjon til våre besøkende: Nemi Nordvest er ikke lengre agent for Nemi Forsikring.
Du er her: Hjem » Bank » Sparebank 1 ligger foran i utviklingen av nye tjenester

Sparebank 1 ligger foran i utviklingen av nye tjenester

Av og til er det lov å skryte av konkurrenter, spesielt når de har stort fokus på å utvikle brukervennlige tjenster, og ikke er redd for å prøve nye ting.

Sparebank 1 har vært gode på å utvikle sine digitale banktjenester. De var tidlig ute med bankapplikasjon for iPhone og de har benyttet seg av QR koder i markedsføring. Sistnevnte er noe bare de største teknofil-nerdene sannsynligvis vet hva er.

Nå gjør Sparebank 1 det mulig for kundene å logge inn i nettbanken uten kodebrikken  – du bruker mobiltelefonen i stedet for kodebrikken, praktisk!

Vi har limt inn videopresentasjonen fra Sparebank 1 under, slik at du kan se hvordan tjenesten fungerer.

*Artikkelen fortsetter under videoen

Null nettbank uten kodebrikke
Artikkelforfatter benytter en konkurrent av Sparebank1 og er fornøyd med det. Men akkurat nå skulle jeg ønske jeg var Sparebank 1 kunde. Hvorfor? Fordi jeg venter på ny kodebrikke, og siden min bank ikke gir tilgang på nettbank uten kodebrikke…

Min bank har iPhone app, men den krever også at jeg bruker kodebrikken for å logge meg inn, til og med for å sjekke saldo – dette er for å si det mildt litt tungvint. Jeg bruker faktisk telefonbank når jeg skal sjekke saldo, fordi det er enklere enn å logge på iPhone appen – det gir gode minnner tilbake til 90-tallet, men burde vi ikke vært kommet lengre i utviklingen?

BuyPass, BankID, MinID…noen flere? 
Det finnes et hav av muligheter når man skal logge seg inn på forskjellige offentlige og private tjenester. Tom Staavi, redaktør i Dine Penger skrev et blogginnlegg om dette for en liten måned siden. Han tar til orde for èn elektronisk ID som kan benyttes over hele fjøla.

Jeg ønsker meg en løsning ala det som Sparebank 1 har – bruke mobilen som ID når jeg logger meg inn på forskjellige offentlige og private tjenester. Tenk hvor enkelt det hadde vært!

Det blir det vel med tanken, for enig om en felles løsning blir de forkjellige aktørene neppe. Jeg får med andre ord vente til min nye bank-kode-brikke ankommer med pump og prakt. Har jeg problemer med å få tiden til å gå, kan jeg alltids ringe min venn fra 90-tallet, men betale regninger – det kan jeg bare glemme så lenge jeg ikke har brikken fra banken!

Foto: Skjermdump

Om artikkelforfatter

Online marketing

Har jobbet i forsikringsbransjen i en årrekke og har erfaring fra både privat - og bedriftsforsikring. Er den som i all hovedsak skriver på bloggen til Nemi Nordvest.

Antall innlegg : 164